英会話スクール・英会話教室【おうちで英会話】イギリスのクリスマスについて⛄

Hello, everyone🥰

NOVA長崎校です!!

 

今年も残り一か月となりましたね!!
もう12月ということで、Michaelの12月のビッグイベント
の過ごし方についてご紹介いただいております。
皆様はクリスマスどう過ごすご予定でしょうか?

ぜひクリスマスに良くすることや今年する予定のことを
思い浮かべてRobertの文を参考に英語で考えてみてくださいね♪
クリスマスカードにメッセージを英語で書いてみるのもいいですね☆彡

 

Hello everyone!

It’s Rob in Nagasaki. I hope you’re all doing well. December seems to have arrived very quickly this year!

December is always a very exciting, but slightly stressful month for me. Christmas is just around the corner which is one of my favourite holidays, but it usually requires quite a lot of prep work (preparation).

My family is very spread out, so I need to buy and send Christmas presents and Christmas cards as early as possible to make sure they all arrive in time for Christmas. Do you send presents and Christmas cards to any of your friends or family?

Another thing that takes a lot of preparation is Christmas dinner. As an Englishman, I love to eat roast beef with roast potatoes, roasted caramelized carrots, cabbage, and Yorkshire puddings. All with a generous helping of gravy. What’s your favourite food to eat at Christmas? Have you ever heard of Yorkshire puddings?

In Japan, lots of people love eating Christmas cake, right? Usually strawberry or chocolate, I think. However, in my family, we make a traditional dessert called Trifle! It’s strawberry or raspberry jelly with sponge inside, with custard on top and then whipped cream on top of that, and then some fresh strawberries on the very top as decoration. Have you ever tried Trifle? Would you like to try and make it?

 

皆さん、こんにちは。

長崎のRobertです。皆さん、お元気ですか?今年はあっという間に12月になってしまいましたね。

12月は私にとって、いつもとてもエキサイティングな月ですが、少しストレスを感じる月でもあります。私の好きな祝日のひとつであるクリスマスがすぐそこまで来ていますが、通常はかなりの準備作業(preparation)が必要です。

私の家族はとても分散しているので、クリスマスプレゼントやクリスマスカードをできるだけ早く買って送り、クリスマスに間に合うようにしなければなりません。友人や家族の誰かにプレゼントやクリスマスカードを送りますか?

もうひとつ、準備に手間がかかるのがクリスマスディナーです。イギリス人である私は、ローストビーフにローストポテト、ローストキャラメルキャロット、キャベツ、ヨークシャープディングを添えて食べるのが大好きです。すべてにたっぷりのグレイビーソースがかかっています。あなたがクリスマスに好きな食べ物は何ですか?ヨークシャー・プディングを知っていますか?

日本では、多くの人がクリスマスケーキを好んで食べますよね。普通はイチゴかチョコレートだと思います。でも私の家では、トライフルという伝統的なデザートを作ります。イチゴやラズベリーのゼリーとスポンジが中に入っていて、上にはカスタード、その上にはホイップクリームが乗っていて、一番上には新鮮なイチゴがデコレーションされているんだ。皆さんはトライフルを食べたことがありますか?あなたも作ってみたいと思いませんか?

 

 

無料体験レッスンも随時行っております。英語のみならず、近年人気の中国語韓国語旅行に行けないこの時期だからこそのフランス語ドイツ語スペイン語等の、他言語の体験レッスンも可能でございます。お気軽にお問合せくださいませ!

 

*****長崎の英会話スクールならNOVA長崎駅前校*****

JR長崎駅向かい、NHKの隣にあります♪

——説明会・無料体験レッスンのお申し込みはこちら—–

フリーダイヤル:0120-32492

 

NOVA 長崎駅前校(長崎県)英会話スクール・英会話教室はこちら >>